fredag 23 april 2010

Oj här har det hänt saker

Jag hörde ett gnällande i morse, tänkte att jag får väl masa mig upp, kollade klockan 05.00....öööööö...
Vid dörren satt Zingo (min hund), något stressad, jaha bara att försöka hitta kläderna och gå ut, direkt dörren öppnades började han springa, visade sig att han tydligen ätit något olämpligt för han var rätt lös i magen.
Väl uppe och nedkrupen under täcket hade jag svårt att somna, klockan 07.20 steg både jag och älsklingen upp för att gå ner i grann husets källare och mata in tvätt i maskinen. Sedan tog jag och Zingo oss en promenad, belöningen efteråt blev frukost....mums...
Sedan arbetsförmedlingen, lunch rester, när krafterna kommit åter tog älsklingen zingo på promenad medans jag ryckte fram snabeldraken och torkade golven, kaffe paus och ett snabbt besök hos älsklingens föräldrar, matinköp, promenad och nu sitter jag här med en kall öl och ska snart börja med kvällens middag.
Idag blir det ungsbakad lax på grovsaltsbädd, med potatiskaka och räk och rom sås...
Så vi känner oss rätt duktiga båda två, sedan blir det fredags mys..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar