måndag 19 april 2010

Läges rapport


Måndagens status: 2 stycken sjuka personer, varav en fick ligga kvar i sängen, medans den andre tidigt masade sig ut på hundpromenad....

Älsklingens feber rasade nog ur i natt för på morgonen då han vaknade var hela underlakanet på hans sida blött till och med insidan på fönsterna var blöta...
Senare på dagen fick jag ta mig an jobbet att renbädda och vädra, Älsklingens feber har nog släppt rätt rejält, tror inte han har någon nu, men har har ju hosta och snuva och det är ju tillräckligt när man e man...
Själv har jag nog ingen feber, men lite hosta och liiite snuva + ont i skallen, frossa samt svettas om vart annat, men det e lugnt vi kvinnor är ju av det sega släktet och fast vi känner oss krassliga eller rent utav sjuka så kan vi klara hushåll, hundar, ungar och allt annat som måste göras...

På eftermiddagen gjorde älsklingen ett ryck och diskade, samt monterade ihop dom sista lådorna...TACK!!
Nu kan jag börja mata den med mina kläder och få lite ordning och reda...
Var nyss på Ica och köpte varsin godispåse att mumsa på till tv tittandet för något annat blir det inte här i kväll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar