tisdag 13 april 2010

Dagen blir det man gör den till


Ja så är det ju, men inte alltid man själv orkar ta sig i kragen och rycka upp sig än om man måste och det är för ens eget bästa.
Men efter ha suttit ett tag idag så sparkade jag mig i baken, satte på musik jag tycker om, tvättade mitt allt för långa hår (enligt mig), sminkade mig (något jag sällan gör på vardagarna), måste erkänna att det och byte av kläder fick mig och känna mig lite snyggare...
Lite mat i magen, ut en snabbis med vovven, fick till och med tummen ur och bokade läkartid (ska dit nästa vecka, så håll era tummar att jag får en förstående person)
Sedan tog jag bilen till en bilfirma här i Tranemo för att lyxa till det med att få hjälp med att byta till sommardäck (något jag brukar göra själv annars), lite lat måste ju en flicka få vara =)
Ett besök på affären, handla lite mat, vila och efetr det bakade jag en rulltårta och kladdkaka muffins med vit choklad i mitten.
Iväg och hämta kärleken i mitt liv, lämna vinterdäcken för förvaring, handla igen, laga mat, sedan tog jag hand om disken, något som älsklingen annars sköter om eftersom jag tar hand om matlagningen, men idag tog han kvälls promenaden med Zingo något som mina svullna ben tyckte var helt okej. Sedan mys i soffan, kaffe och rulltårta...Ops har ju helt glömt bort fruktsalladen jag gjorde idag, hoppas den håller sig till i morgon, kanske blir morgondagens frukost...
Älsklingens föräldrar dyker nog upp på torsdag så nu får jag se till att baka lite mer i morgon och sedan på torsdag städa här hemma, vore ju skönt om jag kunde få bort dom 3 sista kartongerna också...
Älsklingen du är UNDERBAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar