tisdag 27 april 2010

Läkarbesöket


Ja idag var det då tid för läkarbesöket, jag har varit rätt nervös inför mötet och värken höllmig vaken även denna natten, känns inte som man sovit då man vaknar hela tiden och ligger och vänder och vrider sig....
Älsklingens mamma var snäll och följde med mig då denna läkaren inte håller till där jag bor, och en annan hittar ju som en kratta här i krokarna....

Vi pratade en lång stund, jag visade mina dokumenterade papper från röntgen och operationen, han lyssnade, men som så många andra påpekade han min vikt men på ett bra sätt ändå, jag menar jag vet ju om att jag är överviktig (finns i generna) och det är ju något jag brottats med (nästan) hela mitt liv och att det är mina knän som får ta stryk.

Nu ska jag fösöka (trots smärtan) röra på mig mer, testa att börja simma och äta bättre och till min hjälp har jag efter ett ofrivilligt uppehåll fått nya värktabletter att ta vid behov och som hjälp till natten så kroppen kan slappna av och jag får sova....
Det låter kanske fånigt men 3 promenader är jobbigt för mig att genomföra med min hund och innebär mycket smärta och värk efteråt, men nu har jag tryggheten av hjälp i ryggen så nu hoppas jag det går bättre....

Dessutom hade mina pengar kommit från försäkringskassan och det innebar ju att en stor sten föll från mitt bröst och gör att jag kan slappna av ytterligare.......
"Tänka på vad jag stoppar i mig" börjar jag med efter helgen, ska ha lite tid att förbereda mig mentalt samt ta hjälp av matsedelsplanering...
Har ni tips är dom välkomna!

4 kommentarer:

  1. Du vet säkert redan vad du ska äta och inte äta och allt det där. Sen är ju det svåra att låta bli allt det där goda, onyttiga. Det är det jag själv har så fruktanvärt svårt med, men jag kämpar på och det kommer säkert du också att göra!

    SvaraRadera
  2. vad fint du gjort i fönstret!! :)

    SvaraRadera
  3. Ja du Ullis absolut kan jag det där med hälsa och jag har testat det emsta, det svåraste är väl att det mesta sitter i skallen...
    Vi får peppa varandra helt enkelt!

    SvaraRadera
  4. TACK Lena ....
    Ni får komma över på ett besök snart =)

    SvaraRadera