måndag 12 april 2010

Dagen som bara försvann

Jaha vad har lilla Maria haft för sig idag då kan man ju fråga sig?
Mitt svar blir snabbt, inte så mycket dagen bara försvann....
Ibland så kommer sådana dagar då man frågar sig vid dagen slut....ops den dagen den sprang bara iväg, vad har jag gjort?
På morgonen tog jag tag i lite papper som skulle fyllas i och skickas iväg, letade i kartonger, hängde upp ett draperi, promenad med vovven så klart, hoppade frukost och satsade i stället på brunch vid 11 efter jag varit på affären och köpt nybakat bröd och pålägg, till det blev det kaffe och ett stort glas juice....
Det trista nu när det är fint väder är att vi har balkong men eftermiddags sol, vilket är kanon då man jobbar men inte så kul då man går hemma hela dagen. Nere på den här skitiga gården i allas blickfång vill jag ju inte sitta...
Latade mig på eftermiddagen, försökte vila lite...
Till middag lagades det hederlig svensk husmanskost: Fylld köttfärslimpa, gräddsås, potatis, grönsaker, inlagd gurka och lingonsylt, till det ett glas mjölk....mums fille babba!!!!


Nu blir det en tidig kväll, benen är tunga, svullna och värker, blir som vanligt att kleta in mig i linnement....Kanske läsa en bok....

Sov gott

4 kommentarer:

  1. Ibland är det inte bara dagar som försvinner utan hela veckor känns det som. Hoppas liniment och boken hjälpte dig att somna gott.

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där, har haft en liknande dag själv! Men ibland kan det vara skönt med såna dagar...slippa bry sig om nåt typ, å bara vara. Hoppas att din kropp mår bättre snart! Puss å kram å god natt!

    SvaraRadera
  3. Hej Ullis *vinkar*
    Kul att du hittat till min sida och börjat följa den, var in på din i morse också och tänkte jag skulle följa din sida...

    SvaraRadera
  4. Ja du Kickis vist kan sådan dagar vara sköna, men sanningen är att det känns som alla mina dagar är sådana, jag orkar inte ta mig för något, finns ingen energi ingen gnisat =(

    SvaraRadera