torsdag 27 maj 2010

Vilken natt....Vilken dag

Jag berättade nog inte det igår, men min hund måste ha åkt på något för han var enormt kass i magen, det var inte av fast form det som kom ut där bak om man säger så....
Tappade helt räkningen hur många gånger jag sprang ut med han, på eftermiddagen lugnade han ner sig, matade han med hälsofil och allt värkade frid och fröjd.

Men så i natt var han igång igen, två gånger var jag ute med han i natt + att älsklingen rusade ut med han på morgonen....Det blev inte direkt många timmars sömn i natt (kan gissa på 2 timmar) då klockan ringde 5.30 och jag skulle infinna mig på hemtjänsten för att gå brevid.
Trodde faktiskt jag skulle få vara hemma, men älsklingen var gullig att erbjuda sig att åka hem på frukost rasten och titta till han + ta lunch promenaden...
Vilken klippa han är...

Fullt ös har det varit idag, mycket att sätta sig in i, namn att lära sig, samt nya områden.
Jag hittar ju inte så bra i trakterna ännu..
Klockan 13.oo så fick jag gå hem, svepte ett glas hälsofil och tog en macka vid 13.30 och efter det har jag dammsugit, bäddat säng, torkat golv, tagit toan, dammtorkat, vattnat blommor, samt diskat....puuuhhhh

Nu kommer älsklingen hem så hoppas jag få höra hur det gick med bilen som vi lämnade idag (låset på förar sidan hade ju hängt sig igen)
Sedan blir det mat, promenad med Zingo och efter det tänkte jag åka och stor handla då det mesta är slut.
Efter det blir det nog en dusch, en öl och soff läge. För i kväll är det ju semifinal 2 i Eurovision Song Contest.....Måste ju hålla tummarna för Anna...

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar