torsdag 13 maj 2010

Tystnad råder

Klockan 7.10 tyckte min kära hund att matte nu får du allt masa dig upp och gå ut med mig, älsklingen är ledig och låg där under täcket och myste.
Tystnad råder, det märks att det är en röd dag för alla sover nog, hela parkeringen är full av bilar som annars brukar vara tom (förutom på min bil)...
Det är grått och trist ute och regnet duggar med små fina droppar där ute, ni vet en sådan där dag då man skulle vilja ligga kvar i sängen eller sätta sig där vid öppna spisen med en filt om sig, en härlig bok och en stor kopp rykande choklad, det är hemskt att säga det men det känns nästan som höst...
Det nybrygda kaffet luktar underbart lockande och snart ska jag hälla upp en kopp och bara sitta i min egen lilla värld här vid datorn.
Inga måsten idag, inget alls faktiskt inplanerat utan vi tar dagen som den kommer....

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar