fredag 7 maj 2010

Flitiga som ett bi

Ja det är i och för sig fredag och älsklingen är ledig, men ändå så ringde klockan 7.00 för att påminna oss att vi har tvättstugan idag, rätt skönt ändå att komma upp och sätta igång med allt som ska göras. Då har man ju lite mer av dagen till att bara slappa och göra annat.
Efter dom första maskinerna var laddade så gick älsklingen ut med Zingo, medans jag bäddade sängen och gjorde iordning för städningen som aldrig blev av igår.
Frukost och efter det dammsugning, torka golv, dammsuga och dammtorka..
Efter det var klart så torkade jag kaklet i köket och städade diskbänken ordentligt...

Nästa sak på schemat: Handla inför helgen och ett besök på systemet...
Älsklingen är ute med Zingo och snart blir det lunch för vår del, resterna av tacopajen.
Klockan 14.00 ska tvätten plockas upp, sedan är vi klara för dagen....SKÖNT!

Maria

3 kommentarer:

  1. Hej gumman!
    Skäms över att jag inte gratulerat dig tidigare till att du träffat en så trevlig och go kille. Du vet att jag vill ditt bästa och jag önskar inget hellre än att ni ska få det bra tillsammans. Beundrar dig även för ditt mod att bryta upp och flytta till ett nytt ställe...du lever verkligen efter mottot: våga-vinn! Tänker på dig även om jag är dålig på att höra av mig. Önskar dig all lycka!!!
    Kram Linda (i Umeå)

    SvaraRadera
  2. Näää men hej Linda.S gumman vad länge sedan....
    Tack för dina fina och värmande ord..
    Jag är inte direkt så bra på att höra av mig heller, funderat på att gå med i facebook så vi kan hålla bättre kontakt..??Såg mattisa fanns där =)
    Så hur har ni det? Vad händer i era liv?
    Själv mår jag toppen....
    Bamse kramar, från en vän som vet att du alltid kommer att finnas där för mig så som jag hoppas du vet jag finns där för dig än om det går långt mellan gångerna vi hör avavarandra så har vi allt en speciell vänskap du och jag

    SvaraRadera