tisdag 11 maj 2010

Får man kalla det semester?

Nja det får man ju inte egentligen, jag är ju arbetssökande, men samtidigt så har jag ju fått sommarjobb nu och letar kanske inte därför lika aktivt förutom att jag vill ha ett fast jobb då sommaren är över så jag slipper börja på Samhall som jag vet att det blir för min del annars....

I alla fall så börjar jag inom hemtjänsten den 14 juni och den 15 juni är det introduktionsdag för oss som jobbar i sommar.....
Så fram till dess så kallar jag det semester och sitter nu och funderar vad jag ska göra med dessa helger och veckor, då jag och älsklingen inte har semester samtidigt detta året...
Har en moster, morbror och kusin som är nere hos min mamma nu och det lockar lite att åka dit i helgen för att få en chans att träffa dom, då någon resa under sommaren upp till Umeå troligtvis inte blir av.....
Vi får helt enkelt sätta oss ner jag och älsklingen och snacka, samt planera lite.....
Midsommar är det nog stor chans att jag faktiskt jobbar....

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar