måndag 31 maj 2010

På tapeten idag

Vad händer i Marias liv en dag som denna, ny vecka, nya möjligheter eller hur?
Snart ska jag iväg till frisören jag var hos i fredags, ska lyxa till det med att för en gångs skull få mina bryn noppade och färgade av någon annan (brukar göra det själv annars)

Dagens väder: Molnigt och 13,8 i skuggan

På agendan idag: Gå brevid hos hemtjänsten, börjar 14.00 och slutar 21.15 i kväll..

Dagens höjdpunkt: Älsklingen kommer hem och äter lunch

Är fortfarande rätt irriterad över det här med mitt schema, pratade med min chef lite i torsdags och hon sa att det skulle jämna ut sig då jag får nästa schema, men hur kan jag inte förstå, då jag mina första 6 veckor bara gör en halvtid (då jag räknat ihop mina timmar) och jag blivit lovad (står på mitt anställnings avtal, 40 tim i veckan), det schema jag inte fått ännu gäller bara för 3 veckor och hur ska jag kunna jobba igen en halvtid + den heltid jag ska ha????
Kan inte riktigt släppa detta och det är irriterande att det ska ta upp så mycket av mina tankar. Jag förlorar ju hur mycket pengar som helst ju... *suck*
Ska se om jag vågar nu när jag räknat ihop allt på lappen visa hon den idag igen, känner mig ju rätt tjatig och är rädd att hon ska tycka jag e så jobbig att hon kanske tar tillbaka allt och jag står utan jobb....knepig sits...
Vad skulle ni göra???

Maria

6 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en kanon måndag och därmed även en kanon start på den nya veckan! =)

    Och hade jag varit du så hade jag tagit upp det igen. Har du blivit lovad 40 tim /veckan så är det klart att du ska få det.

    SvaraRadera
  2. Önskar dig med en underbar måndag Anna och tack för tipset, ska nog visa henne lappen idag endå, man får ta tjuren vid hornen och göra sådant man tycker är jobbigt...

    SvaraRadera
  3. Tjabba snygging!
    Om du har ett avtal som säger en sak och ett schema som säger en annan så ska du självklart ifrågasätta!
    Om man har en 40 timmars vecka så är det det som gäller, om sen ordinarie personal har rullande schema på andra tider kan ju funka på en vikarie, om den arbetar lika många veckor som ordinarie gör på sitt rullande schema.. hajjar du?

    Jag tycker inte du är krånglig om du frågar för att du inte förstår, jag hade gjort samma sak.

    Hör av dig om jag kan hjälpa med något!

    //Cilla

    SvaraRadera
  4. vill bara önska Dig en fin vecka! Kram....

    SvaraRadera
  5. Tack Cilla för ditt inlägg.
    Pratade med chefen igår och tydligen enligt henne så skulle det ordna till sig, var inte det slutgiltiga schemat jag fått (varför jag nu fått det överhuvudtaget då) ??
    Om jag inte får det jag blivit lovad så kan man ju alltid dra in facket..
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack vilsen, det samma till dig!

    SvaraRadera