torsdag 20 maj 2010

Ensamma människor

Ja det finns en hel del människor där ute som lever i det gömda och då syftar jag på dom ensamma.
Efter den lilla cykelvägen där jag och zingo oftast går på morgonen har det för andra dagen på rad knackat på ett fönster för att sedan öppnas av en gammal dam som är väldigt prat sugen, så där har jag stått på andra sidan vägen och små pratat lite.
Jag tycker det är viktigt att ta sig tid, det kan ju vara enda samtalet som hon kanske får föra med en människa.

Man ska inte ta någon för given och försöka så gott man kan komma ihåg dom i ens närhet, när det kommer till äldre finns det ju många som kanske lever själva då den ena gått bort och som dessutom inte har några barn.

Jag tror jag kommer trivas JÄTTE bra inom hemtjänsten just för att jag tycker om äldre människor och är väldigt social och omtänksam, samt vårdande av min natur...

Tack mamma och mormor att ni uppfostrade mig till en väldigt bra person, med empati i mitt hjärta..

Maria

5 kommentarer:

  1. Du är en bra människa Maria! Glöm aldrig det!!!

    SvaraRadera
  2. Tack Anna för dina jätte fina och värmande ord!
    Du är en underbar männsika du med..
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att vi är såå bra :))) KRAM! <3

    SvaraRadera
  4. Det värmde i mammahjärtat, underbara (barn) som alltid kommer att vara barn, fast du är fullvuxen,
    kram på dig

    SvaraRadera