lördag 15 maj 2010

Hemma hos mammis

Igår landade jag, älsklingen och zingo hos mamma, fullt ös så klart från det vi kom, det brukar vara så så släkten samlas. Lite mackor en promenad med hunden och sedan ner till stan, riktigt fint väder, värme i luften och vårmarknad på torget. Det blev en glass och några bra inköp, ett besök på bolaget och sedan hem för en underbart mysig kväll med goda drycker och 3 rätters meny. Jag fick dock jäkligt ont i huvudet av rygg och nack värken som inte ville ge med sig så 23.30 kastade jag in handduken och jag och älsklingen gick ner i lill stugan för att sova...

Vaknade 8.00 och gick upp för lite kaffe och en macka för att sedan gå tillbaka ner och mysa med älsklingen då mamma varit ute med Zingo redan. Vi låg och myste och sedan somnade jag visst om, vaknade gjorde vi inte förrän 11.30.......det var länge sedan jag låg så länge...
Lite frukost och tokerier och sedan åkte jag och älsklingen ner på stan för att tanka bilen inför hem resan i morgon och köpa godis, tidningar och foder till hunden.

Nu har vi nyss ätit en jätte god köttfärslimpa med sås, och potatis och disken är klar.
Jag tror jag fått mer baciller då hela högen här e förkylda och jag känner då jag sitter här och skriver dessa rader att jag säkerligen har feber.....

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar