torsdag 6 maj 2010

Det hände visst saker idag

Ja jag har ju inte mått någe vidare, men jag lyckades allt få lite saker gjorda idag än om nu inte STÄDNINGEN blev av...

Jag har färgat håret, bra blev det allt att få bort utväxten, än om jag ser ut som ett ovårdat skogstroll i skallen, så här långt har nog inte mitt korta hår varit på ett bra tag...

Sedan så skura jag spisen på utsidan, knapparna och handtaget behövde allt få sig en omgång av svinto och trasa. Direkt efteråt så satte jag tänderna i kylskåpet (ja inte ordagrant) utan det fick sig också en behövlig städning...

På eftermiddagen gjorde jag det STORA ingreppet, nämligen att bada 53 kilo hund som hade nästan 1 års smuts i pälsen, ett jobb som tar på krafterna men ger ett underbart resultat, nu är han alldelens fluffig och luktar som en ny badad bebis...

Efter det fick badrummet sig en städning vilket behövs då man badat hund (hårbollar över allt)...


Sedan gick jag och Zingo ut för att möta älsklingen på jobbet, solen sken och vinden blåste vilket hjälpte Zingo att bli rätt så torr innan vi var hemma.
Vi lyxade till det med pizza till middag då jag inte kände mig för att stå vid spisen.
Nu ser älsklingen fotboll och jag sitter här och bloggar om min dag..



Maria

1 kommentar:

  1. Det var mycket på en dag tycker jag! Min spis skulle också behöva sig en ordentlig genomgång, både in- och utvändigt. Ja, det är mycket som behövs..Jag ska kolla mer på LaRedoutes mått tabeller innan jag bestämmer mig helt.

    SvaraRadera