tisdag 8 december 2009

Vilken dag...

(Bilden är från Internet)

Puh, får man andas ut nu....??
Höll på förmiddag på att fixa och dona, satte mig i bilen redan 12.20 då jag skulle se till att vara tidigt på bilverkstan, någon lunch blev det aldrig då...Väl där kollade Fredrik på bilen, och det här var allvarligare än jag trodde, det här hinner jag inte nu, kan du komma tillbaka i eftermiddag? Hmmm okej ja det får jag väl göra då...
Så snopen körde jag tillbaka in till stan, åkte en snabbis på vårdcentralen för att anmäla mig till sjukgymnastiken och förnya ett recept, åkte till ica och lämnade ett paket och sprang även in för att handla en liten snabb lunch....drick youghurt och en trekants macka som jag smaskade i mig på badhusets parkering....hann även med att tanka bilen, när jag väl plaskade i vattnet fick jag reda på då detta var sista gången, uppehåll till vecka 2 att jag kanske inte ens får vara med då, eftersom detta var en första fast i sjukgymnastiken och att det är andra som går före då man klarar av att träna på land =( Jätte ledsen) blev jag, mina tisdagar har varit heliga, då det varma vattnet, bastun har varit himmelriket...Visst får jag gå på ordinarie tider, men då får jag betala 25 för att bada och 25 för att låna västen jag använder nu och varför kasta ut 50:- i veckan då jag har högkostnads kort inom sjukvården??? Grrrr



Fick dessutom stiga upp 15 minuter tidigare ur badet då jag skulle hasta tillbaka till bilverkstan, väl där fick jag vänta på killen som skulle fixa bilen....Tog 1 timme, var tydligen så att när centrallåset frusit och vi sedan ryckte i dörren (gjorde han med flera gånger idag) så hade låset eller något i dörren hoppat ur...Nu e det klart, jag kan äntligen gå in den rätta vägen i bilen och behöver inte känna mig som en smidig elefant...
Gjorde även en felsökning på det här krånglet med hastighetsmätaren, men inget visade sig, han berättade att är det bara hastighetsmätaren som krånglar sedan och inga andra mätare så är det givaren man måste byta, är det alla andra så måste hela instrumentpanelen bytas....Så än så länge är det inte aktuellt...Allt som allt gick kalaset på 300:-
Snabbt hem, äta lasagne rester och åka in med mamma för musikskolans julkonsert i 2 timmar...
Puuhhhh, nu e jag trötter, blir lite snabbt tv tittande innan jag kryper ner under täcket...

Vilken vild tisdag..
Natti Natti kramar

/maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar