fredag 4 november 2011

Fredags pyssel och mys

I dag har jag haltat runt i lägenheten med min onda fot och städat, vill ju inte att älsklingen ska behöva göra det då han jobbar hela dagarna och jag bara gått hemma.
Efter lunch gick jag och vilade...
Sedan drog jag och älsklingen och tände ljus på kyrkogården och jag släppte av honom hemma..
Ett besök på systembolaget där jag handlade en liten flaska rött och en liten flaska vitt (den sista till mig) till kvällens mysmiddag.
Klockan 16.00 var det tid för besök hos optikern för syn undersökning, då jag förstört mina förra glasögon med att rengöra dom med något jag inte borde vilket resulterade i väldigt repiga glas.
Han kunde inte kolla mina glasögon utan fick kolla dom jag skaffade för 10 år sedan och dom tyckte han var för starka, dessutom ska jag ha mina glasögon hela tiden, har fortfarande brytningsfel på mina ögon och ser sämre på det ena ögat. Det skulle bli rätt dyrt med bara glas i dom gamla bågarna 1.600:-, men i det priset ingick en ny båge (dock inte så stort utbud) men jag väljer nog att skippa mina andra bågar och passa på att byta.
Så vad tycker ni om dessa, jag gillar dom!


Nu har vi mumsat plankstek och druckit vin och jag orkar inte göra så mycket mer i kväll, blev nämligen super mätt. Så det blir lite tv tittande och mys med tända ljus här hemma.

Maria

3 kommentarer:

  1. Jag diggar bågarna! Dom passar dig!

    SvaraRadera
  2. Du var jättefin i glasögonen! Gav lite extra karaktär.
    Puss å kram! Saknar dig...

    SvaraRadera
  3. Tack Anna och Kicki för era fina komentarer.
    Ja jag har nog bestämt att dessa får det bli, känner mig lite tuff i dom faktiskt, dom sticker ut...

    Kicki SAKNAR dig me ska du veta....PÖSS darling

    SvaraRadera