onsdag 2 december 2009

Lite huslig

Onsdagens status: Sov alldelens för länge enligt min hund som tyckte att matte kunde gå ut direkt hon vaknade 8.20 i pyjamasen, men efter en snabb titt på termometern och ett konstaterande att det var -7 grader ute fick han allt vänta till jag fått lite mer på mig. Till och med mössan kom fram idag...
Passade på att ta med mig kameran ut då frosten låg som ett vitt gnistrande täcke ute, men eftersom jag nu går och väntar på min nya dator så får ni också vänta på korten..

Sprang på billig fläsklägg igår på netto, jag antar det blir en hel del överblivet fläskkött nu så här i julskinka tider...Så idag har det lång kokats fläsklägg, kände mig så huslig där vid spisen att jag kastade ihop en vetedeg också som jag hällde saffran i och petade ner russin, så nu har vi lussebullar här hemma (fast på mitt vis) då jag inte gillar dom traditionella.Tror jag proppat i mig 5 st, nja jag delade ju faktiskt några med vovven som glatt smaskade i sig dom....
Efter en monsterdisk som klarades av på kvälls kvisten så landade jag i soffan för att se "Bonde söker Fru"......
Nu blir det sängen.....
I morgon fika med gummisen, var super länge sedan sist så det ser jag fram emot....

1 kommentar:

  1. Jag passade också på att ta bilder nrär jag var ute och gick igår. Trots kylan så måste jag erkänna att det är väldigt fint ute när frosten ligger kvar.. =)

    SvaraRadera