onsdag 23 december 2009

Dan före doppare dan

Ja i morgon är det så äntligen julafton, visst ska det blir kul...men erkänner dock att jag inte ser fram emot högtiden som förut. Dels saknar jag min släkt, sedan saknar jag ett fullt hus och en julafton som dras ut och räcker hur länge som helst....
Bilden ovanför är från mitt lussebak, jag gör nämligen inte vanliga lussekatter, utan vanliga vetebullar med saffran i smeten och med russin/socker/smör som fyllning....
Idag har det skottats snö, hade kommit mellan 10-15 cm i natt, känns i min rygg nu kan jag säga.....Har också klätt granen, grilljerat skinkan, vänt den gravade laxen, druckit glögg och ätit pepparkakor. Dessutom slank det ner lite prinskorv, kyckling köttbullar, omelett med champinjon stuvning, några julöl och lite godis.......
Det har julstädats, tvättats, diskats och så hittade jag ett oinslaget paket som jag tog mig an..
Nu väntar sömn i renbäddad säng..
God natt alla underbara människor där ute och GOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar