måndag 14 december 2009

Saffran och julstök

(Bild från Internet)
Ställde faktiskt klockan igår på väckning 07.00 idag för att komma ut med vovven i tid och hinna lite mer under dagen. Dock visste jag inte då att jag skulle sova som en kratta i natt, så jag sitter här nu med ögon som skulle behöva hålla upp av tändstickor eller klädnypor...
Väntar på att mina Saffrans Biscotti ska bli klara i ugnen, testade ett nytt recept som var tryckt på en köks handuk jag inhandlade till mamma. Men nja prov smakade ju förut och kan säga att någon favorit kommer det inte bli. Utan det blir nog att hålla sig till Leijlas recept som jag körde förra julen, super smarrig blev dom, det enda negativa är väl att man inte kan sluta äta dom..
ÄLSKAR saffran, skulle kunna ha det i mycket även då det inte är jul så klart, fungerar väldigt bra i matlagning med.....
Får se om det blir något mer bakande idag, eller om jag väntar till början av nästa vecka då risken är mindre att allt här hemma hinner ätas upp innan julafton....

1 kommentar:

  1. Kul att baka! Själv tänkte jag försöka baka lussekatter idag, var meningen att vi skulle ha en heldag igår egentligen å baka pepparkakor å lussekatter ihop. Men det blev ju andra planer ;) Du får ta en liten tupplur på dagen idag så kanske du blir lite piggare. Kram!

    SvaraRadera