måndag 21 december 2009

Lite jul bestyr

Ja den där stora julkänslan har ju INTE dykt upp i år, säkert för att jag har så mycket som försigår inne i mitt huvud och att den inre inte är på topp..
Men också för att jag saknar jularna med släkten, utan dom ingen riktig jul, så är det bara.
Tittade på termometern innan hundpromenaden idag -16,5 stod den på, sedan dess har den trillat ner till runt -13. Men mig gör det inget, tycker om då det är vitt ute (vill dock ha mer snö) biter i kinderna då man är ute och knarrar gott under skorna då man går......mmmmm njutning på en helt annan nivå, att sedan känna kaffedoften möte en då man öppnar dörren är himmelriket...Nu är det egentligen bara brasan i spisen som fattas, då det bara är 18 grader i TV rummet.
Har slagit in några paket till mamsen, samt skrivit listat på allt som ska inhandlas i kväll och alla andra ärenden som ska göras...
DATORN åker tyvärr tillbaka i kväll, det mobila bredbandet funkade inte alls här, super besviken blev jag, men vad ska man göra. Jag och mamma har nu snackat och kommit fram till att fortsätta ha telia bredband och mammas stationära dator, samt köpa mig en laptop att ha här hemma då vi har router, och sedan då jag flyttar till eget kan jag skaffa eget mobilt bredband...
Nu gäller det bara att hitta en lika bra som denna var och gärna till samma pris ...

2 kommentarer:

  1. Va synd att inte datorn fungerade!! Trist när man väntat å längtat, för å sen inse att det inte funkar! Håller med om julkänslan, trots snö och mycket julpysslande så har jag inte känt en gnutta julkänsla. Var nog ett par år sen jag hade julkänslor sist iofs. Mysigt är det iaf med snön och kylan!! :)

    SvaraRadera
  2. MMmmm jag vet, hade ju sett fram emot den dag datorn skulle komma, mamma retades och sa den slår jag in så får du öppna den till jul...Och så fick jag den i fredags och efter att ha fått klar tecken från telia att mitt mobilabredband visst funkade och jag endå inte hade någon motagning då förstod jag att det kommr inte att funka =(

    Mmm gillar snön och ylan, dock har vi mycket av det sistnämda och lite av det första

    SvaraRadera