torsdag 17 juni 2010

Solen är här

Det är underbart att solen lyser och det varma vädret har hittat hit, men jag måste erkänna att jag ändå sitter inne och trycker. Det är nackdelen med lägenhet tycker jag.
Så i stället drömmer jag mig bort en stund:

Jag ser mitt hus med stor lummig trädgård, på gräsmattan står utemöbeln, på bordet finns egengjort lemonad, ny bakat fika bröd. Fåglarna sjunger, själv går jag runt och njuter av friheten, lugnet och passar på att påta i rabatter och sköta om mina blommor. I uterummet hänger skira gardiner, det är ljust och luftigt, många kuddar, uteplats med grill och plats att samlas med vänner. Min alldelens egna oas........Bilden är väldigt tydlig.....

I stället så ska jag renbädda sängen, dammsuga och torka golv och gå hundpromenad innan jag börjar jobba i kväll, eftersom jag inte hinner det i morgon och i helgen då jag går brevid.
Ska se om jag kan ändra tvätt tid så kanske älsklingen kan tvätta i helgen, annars får jag göra det på måndag då jag är ledig (än så länge)
Två av klänningarna jag beställde (från olika företag) passade och ena ska jag nog ha i morgon då det blir grillning och fest hemma hos en arbetskompis, ska bli riktigt kul att lära känna alla mina kollegor privat, så det ser jag fram emot.

Maria

2 kommentarer:

  1. Din dröm låter hääärlig! :) Det är min dröm också, å en stor del av den har ju blivit verklighet! Det är mest det där uterummet/verandan/grillplats som jag fortfarande drömmer om som inte har blivit verlighet, än! :) Hoppas vi får råd/möjlighet att börja bygga nästa sommar... Då får du komma hit å hjälpa mig att inreda! ;) Shit va kul med fest hos kollega imorrn! Roligt att lära känna nytt folk i din nya stad! Hoppas du får hiskeligt kul! Puss å kraam!

    SvaraRadera
  2. Ja visst gör den *ler*
    Då delar vi samma du och jag gumman.
    Ja det där som ni inte hunnit fixa kommer då ni får tid, det är mycket att ordna när man har hus och nyfödd liten goding...

    SvaraRadera