måndag 21 juni 2010

Midsommar planering

Nu är maten avklarad och efter ett långt och trevligt telefon samtal med min mamma är även disken borta....

Nu hade jag tänkt mig att sitta med planeringen inför Lidköpings resan på torsdag och festen hos en god vän på midsommarafton. Vi brukar vara ett gäng på runt 40 pers som äter och dricker ihop ute i hans trädgård. Först mat 15.oo som alla tar med det dom vill äta och sedan något att grilla till kvällen. Ska bli super skoj att träffa mina vänner igen och extra kul att älsklingen ska få träffa dom alla för första gången. Mamma är super snäll och agerar hundvakt...

Hmmm vad ska man äta för gott må tro?
Får klura på det och bläddra bland alla mina recept och kokböcker...
Ska dessutom hinna inhandla någon present till älsklingen som fyller år på midsommardagen.

Vad ska ni göra till midsommar?

Maria

4 kommentarer:

  1. Min midsommarplanering är inte särskilt avancerad. Jag jobbar... :(
    Sånt är livet. Jag hoppas att ni får det riktigt roligt ute i Tådene!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja så e det ibland, jag var inbokad på midsommarafton knappt 5 timmar, men lyckades byta bort den turen så jag kunde åka uåå, blir inte så mycket resande sedan i sommar då jag jobbar mycket....
    Trist att du inte kommer gumman....
    Kram

    SvaraRadera
  3. Va mysigt att Du fick bort dom där skittimmarna..

    Hoppas Nu bara att du får jättemysigt på midsommar och att Daniel får lära känna några av dina vänner Säkertb hittar en Kock som DU Nånting Bra.Klackarna i taket Kom ihåg vad jag sagt LIvet går inte i repris så lev livet
    Pussar och Kramar till ER båda
    // BosseBus

    SvaraRadera
  4. Jaaaaa känns super skönt..
    Så kul att både gå på fest och träffa mina vänner, samt få tid att rå om min lilla mamma....
    Hoppas du får en bra midsommar du med min underbara Bosse Bus =)

    SvaraRadera