tisdag 22 juni 2010

Glad, lycklig och tacksam

Jag trivs verkligen på mitt jobb, jo det gör jag faktiskt..
Har haft turen att hamna i en bra grupp, med härliga människor.
Dessutom är ju dom äldre (dom flesta) väldigt trevliga och tacksamma och höra deras fina ord gör mig varm i hjärtat.
Många har ju inte anhöriga, eller sådana som bryr sig, så mötena med oss på dagarna är ju kanske den ända sociala biten dom får.

Sedan har jag turen att ha världens bästa mamma, hund och älskling.
En släkt som bryr sig, tak över huvudet, mat på bordet och kläder på min kropp.

Är så lätt man bara klagar och inte är nöjd, och dessutom inte tar vara på livet..
Jag är glad över det jag har och dessutom stolt över mig själv, än om jag fått jobba hårt för den sista biten.

Tänk på att berätta för dom ni har runt er hur mycket dom betyder för er, dom kommer inte alltid finnas där vid er sida.

Maria

2 kommentarer:

  1. Ja jag håller med dig och att du är omtyckt på jobbet är ju inte 1:a gången du får höra det,

    ja fånga dagen och gör den till något positivt
    och njut av livet så länge vi kan och ta hand om varandra så länge vi har någon,

    kraaaaaaaaam mammis

    SvaraRadera
  2. Tack mamma, du e BÄST
    Älskar dig!

    SvaraRadera