tisdag 29 juni 2010

Denna veckan går i jobbets tecken, skulle vara ledig idag och på onsdag, men då en i personalen är borta så tänkte jag att visst jag kan ju gå in och ta något extra pass då jag bara jobbar 3 dagar. Och eftersom det är kvälls pass börjar jag inte förrän 16.00 vilket gör att jag har hela dagen hemma ändå.

Och med detta underbara vädret så är ju det rena himmelriket.
I skrivande stund har jag 22,6 grader varmt i skuggan, klockan 14.00 har vi tvättstugan, men jag ska gå ner och se om jag inte kan slänga igång en tvätt tidigare. Sedan ska jag nog ta med mig en bok och sätta mig ute en stund. Än om inte gräsmattan här ute lockar så värst mycket.

Pengarna hade kommit in igår så jag drog en lättande suck, på fredag blir det stor handling för att fylla på kyl, skafferi och frys. Vi har bestämt älsklingen och jag för att ta lite lättare mat på kvällen, dels är det ju varm, men så äter ju han ett lagat mål till lunch och oftast även jag och det räcker ju.
Längtar till helgen då jag och älsklingen är ledig, vi har inget i nuläget inplanerat....

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar