måndag 14 juni 2010

En del ska inte ha hand om djur

Det blir ett argt inlägg idag pågrund av en sak som hände igår kväll då min älskling skulle ut med våran hund Zingo.
I våran trappuppgång har vi en familj som äger en rottis hane, dom har flera barn
(mellan 13-16)som är ute och går med hunden och som tydligen inte kan hantera hunden.

Vid flera tillfällen i vintras innan jag flyttat hit så slets sig hunden från barnen och sprang lös här på tomten och ut på gatan mot bilarna.
När jag sedan flyttade hit tyckte dom att det skulle vara kul att dom fick träffas, för han är ju så snäll, vad jag har förstått är han bara lite mer än ett år.
När jag mötte mamman och hunden en dag då jag inte hade med mig Zingo så tänkte jag att jag hälsar väl för att se hur hunden är. Den betedde sig lite konstigt och helt plötsligt så kom han bara rusande mot mig och och morrade och gläfsade och hon hade svårt att hålla honom och jag ska erkänna att jag blev rädd och tänkte att han ska då inte få träffa min hund.

Om vi då går tillbaka till igår så gick älsklingen ut med våran hund, efter ett tag hörde jag ett jäkla liv och gick ut på balkongen då stod barnen där och ryckte i deras rottis och älsklingen höll zingo, det var hotfull stämning, deras mamma stod och skrek på balkongen och då släppte deras hund bettet han tagit om Zingos rygg. Tillslut så kom dom upp och jag kollade igenom Zingo om han blödde något, men som tur var gjorde han inte det då hade jag polis anmält dom på direkten. Det mest irriterande var att dom aldrig kom ner och frågade hur det gick med våran hund...

Rottisar kan vara väldigt svåra hundar och kan bli aggressiva om ägaren inte behandlar den rätt och detta är ett klart fall på tendens till aggressiv hund som inte får den stimulans som den behöver. han får väldigt få korta promenader, dom tränar honom aldrig och har ingen pli alls på han.
Det otäcka är väl att jag är rädd att gå ut med Zingo med risk att möta dom och veta att dom inte kan hantera sin hund.
Nä jag hoppas vi snart får ett nytt boende så vi kommer bort från det här jäkla området.

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar