tisdag 8 juni 2010

Jag har facket på min sida i alla fall

Ja det här med sommarjobbet tär på mig, förstå mig rätt jag gillar det och jag måste vara omtyckt då jag får hoppa in extra hela tiden, jobbar faktiskt hela denna veckan.

Att komma fram till min chef är svårare...
Som ny vill man ju inte dra in facket, men det känns tryggt efter samtal med dom att jag har dom på min sida, har jag fått skriftlig heltid så är det det som gäller.

Uppdatering i ärendet:

På intervju fick jag frågan hur mycket jag ville jobba, hur mycket som helst var mitt svar.
Hennes svar - Du kan lätt få en heltid.

Sedan fick jag mitt anställningsbevis där det stod 40 tim, sedan ringde jag och frågade efter någon vecka när jag skulle börja. Svar - den 14 juni
Dock är det så att jag går brevid några få dagar den veckan och är egentligen inte schemalagd tid.
Sedan fick jag schema för 6 veckor, resterande 3 veckor skulle jag få sedan, när jag kollade hade jag knappt en halvtidstjänst på 6 veckor.
Jag påpekar detta, hennes Svar - Du har ju inte fått alla veckor och det är ju bara det preliminära schemat.
Påpekar på nytt att det inte stämmer och att jag inte förstår det. Svar - jaså du förstår inte, då kanske vi ska ha ett möte så jag kan förklara. Det har vi inte haft och hur skulle hon kunna förklara det bättre än det jag har på¨papper, svart på vitt.

Tog sedan upp schemat igen och då sa hon att det var bara det preliminära och ett nytt skulle jag få på introduktions dagen den 15 juni, nu fick jag veta av en tjej jag jobbade med igår och som också är vikarie att chefen informerat dom att det nu var det preliminära schemat som skulle gälla.

Fy sjutton vad jobbigt detta är, man vill ju inte vara besvärlig som ny, men händer inget nu efter mitt mail till henne då jag berättat att jag pratat med facket så får jag väl ringa dom så får dom prata med min chef som dom lovat *suck*

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar