tisdag 15 juni 2010

Informations dag

I dag har det varit informations dag på sommarjobbet, suttit från 7.30 -16.00 och lyssnat på när olika personer pratat. Är alldelens tjock i skallen, mycket kunde jag ju sedan förut då jag jobbade inom vården.

På lunchen knackade grannen med på, tydligen hade mitt meddelande till hyresvärden gjort värkan, för han hade talat med dom med Rottweilern och efter det kom kvinnan i familjen ner och pratade med mig. Jag fick reda på lite bakgrund och det kan vara en förklaring varför han flög på min hund. När han var mindre så blev han anfallen och svårt biten av en stor schäfer, när han helt plötsligt mötte Zingo kunde det ha varit hans rädsla som spelade han ett spratt och som lockade fram hans beteende. Hon berättade också att dom skaffat munkorg till han och ett koppel för hundar som drar mycket, så nu känns det lite säkrare att gå ut, om dom andvänder det vill säga. Han hade också sagt till dom att dom små taniga tjejerna inte var lämpliga att gå ut med hunden. Hon ville också att jag skulle komma upp och hälsa på hunden, att han är ju så snäll, men ska jag erkänna så är jag rädd för den då den gjort utfall mot mig tidigare. Hon ville också att dom skulle få träffas, men det känner inte jag för i nuläget.

Nu blir det snart hamburgare och pommes och lite softande i sängen med tv som sällskap.
I morgon ska jag jobba igen då en av personalen ville vara ledig, mitt pass börjar 7.00 och slutar 13.00 då har man ju lite av dagen kvar.

Vädret just nu: SOL

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar