onsdag 8 februari 2012

Tankar, oro, ångest och obalans


Jag har det lite tufft nu och jag vill inte dela med mig för mycket av det just nu, det känns för sårbart....
Men jag brottas sedan en tid tillbaka med obalans och stress som lett vidare till ångest som visar sig med fysiska symptom..

Alla runt mig ser bilden jag ger till dom utåt sett, en rätt så pigg, glad och framåt tjej som lagt alla sin tid på studierna (men även den fasaden börjar rasa)men få vet vad som försegår inne på djupet...

Jag kämpar varje dag....

Så tänk på alla människor ni har runt er, som kanske egentligen ser ut att må bra men som kanske bär på en sårbar hemlighet..

Sjukdomar i en persons psyke har alltid varit tabu i vårt samhälle, då ses man som dum i huvudet, men även psyket kan få sig en törn och få olika sjukdoms symptom, precis som det fysiska hos oss....Det är absolut inget att skämmas för, och ju fler som vågar erkänna att man inte mår bra eller drabbats av en psykisk sjukdom, skulle göra att andra värderingar och tankebanor kanske ändras...

Maria

5 kommentarer:

  1. Gumman som du vet finns mamma alltid där hos dig, gå alltid hjärtats väg, många långa kramar, mamma

    SvaraRadera
  2. Saknar dej kära syster, vi skulle behöva många timmar tillsammans att bara sitta och surra och riktigt lära känna varandra..... Kram från storasyster

    SvaraRadera
  3. Varmaste kramar till Dig från lilla mig! <3

    SvaraRadera
  4. Pussar å kramar till dig!! Ja livet är inte alltid lätt att leva :( som du säger får man även sår och ärr i sitt psyke. Å allt går väl inte alltid som man önskar. Tänker på dig!

    SvaraRadera
  5. Tack för alla era fina och tröstande ord, jag vet att ni alla finns där runt mig med eran kärlek och värme.
    Som sagt just nu mår jag inte bra, men jag hoppas framöver att jag ska göra det med hjälp av terapi/samtal och medicin..

    PUSS

    SvaraRadera