torsdag 23 februari 2012

Samtalet


Jag var lite skakig i kroppen när jag satt där på vårdcentralen och väntade på att få prata för första gången med en Psykoterapeut.
Det är väl det där att kroppen nu reagerar på så lite för att man är så svag och detta var ju något nytt...
Hon hade ett trevligt bemötande och vi eller mest JAG satt och pratade i 50 minuter, ni ser problem med att prata har jag aldrig haft, men känns skönt att prata med någon som har det som yrke och kan ge en tips..

Fick också en väldigt bra broschyr om "Ångestsyndom" = paniksyndrom, social fobi, generaliserat ångestsyndrom , tvångssyndrom samt posttraumatiskt stressyndrom.
Vill du läsa mer?
Kolla in denna sidan (av dom som gjort broschyren) http://www.angestgoteborg.se/

Tanken var samtal varje vecka, men nu kunde hon inte förrän om 2 veckor så jag hoppas jag klarar mig på egen hand så länge, har ju lite tips i boken om jag skulle få panik, nr 1 att tänka på är andningen, att andas genom näsan och att ta djupa och långa andetag...

Fortsättning följer.....

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar