måndag 27 februari 2012

Aj det var inte speciellt behagligt



Gjorde en HSS-spolning av äggledarna idag 9.00
En kontrastvätska införs in i livmodern, som sedan ska passera ut genom äggledarna om allt funkar som det ska. Detta ger en ultraljudsbild av äggledarna. Man tittar även på livmodern och äggledarnas utseende och ytstruktur.

Aj det var inte skönt, gjorde rejält ont på höger sida där jag har haft problem med den äggstocken förut.
Planen var att komma tillbaka till skolan efter lunchen, men värken och det onda eskalerade cirka 1 timme efter ingreppet och håller i sig fortfarande, trots att jag petat i mig 5 st alvedon med 4 timmars mellanrum..

Fy, jag hoppas det går över tills i morgon, annars får jag helt enkelt stanna hemma, då jag knappt kan gå och sitta, samt resa mig.....

Ringde tillbaka till centrumhälsan några timmar efter ingreppet, hon jag pratade sa att sådana här smärtor var inte vanligt, oftast får man inte ont efter ingreppet.

Så efter att ha pratat med min läkare så ringde hon upp och sa det inte var någon fara, troligtvis hade lite vatten kommit ut i buken och kommer absorberas av kroppen...

Fortsätter smärtorna i morgon, kommer jag ringa igen..

NU tv kväll

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar