söndag 5 februari 2012

Min näsa och mina lår frös ordentligt


Kylan håller i sig med ett gärngrepp, i morse vid uppstigning stod termometern på -22,8, tänk vad konstig denna vinter varit i alla fall här i södern (fast det är det ju ofta) där det många gånger inte blir mycket till just vinter, i alla fall inte som en föredetta norrlänning e van att ha den.

Ska vintrarna fortsätta på detta viset så måste jag investera i ett par täckbyxor, för  bara underställ och tights var lite i kallaste laget kände jag. Hunden min bryr sig inte ett dugg, detta är ju faktiskt hans favorit årstid, snart kommer sommaren och när en annan kastar kläderna och blommar ut ja då mår han som värst.

Nu ska jag sätta på kaffet och göra mig lite frukost, kanske bläddra lite i morgon tidningarna (ja vi har två) efter det skolarbete, har en inlämning som måste bli klar idag samt att jag ska skriva ner lite om andningorganen i vår kropp som är nästa ämne för rundabordet redan nu på torsdag...

Så ha det så gott så länge, så hörs vi snart!

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar