onsdag 20 maj 2009

Ensam och känslosam


Känner mig ensam, liten och extra känslosam idag. Kände att det var en sådan där dag då jag bara vill dra täcket över huvudet, vet inte om det beror på det trista vädret eller om det är mitt inre som är lite rörigt nu igen. I alla fall satt jag på en dvd som jag sett flera gånger förut, men inte spelar det någon roll, tårarna kom där på slutet igen som alltid. Det är jag i ett nötskal, ser jag på Spårlöst (programmet där dom letar efter sina föräldrar) så kan jag lova att tårarna hopar sig i ögonen, kanske någon gifter sig på tv:n, kanske blir ledsen, eller lycklig det spelar ingen roll, jag har en förmåga att sätta mig in i det jag ser på att det framkallar känslor i mig och då oftast tårar. Satt för en stund sedan på en stol och min hund kom och satte sig framför med ryggen mot mig, är så härligt då han gör det för då kan man böja sig framåt och bara krama om honom, villkorslös kärlek, kände att jag behövde den där kramen.
Jag har aldrig haft problem att visa vad jag känner för någon, och då spelar det ingen roll om det är en släkting, vän, någon främmande, en partner. Har ofta funderat vart det kommer ifrån, kan det vara för att jag var mobbad som liten, eller ligger det i att jag blev uppfostrad av två kvinnor, då min pappa inte fanns med???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar