onsdag 6 maj 2009

Detta var gott..

Jag älskar att laga mat, och speciellt att spontant, oftast får jag bara en tanke och idé i huvudet och då får jag bara hoppas jag har varorna hemma.
Detta lagade jag till mig och mamma i kväll, kanske kan det var något även för er.
Jag har inget recept eller olika mått jag använder, jag höftar alltid då jag lagar mat, så ni får testa er fram.



Jag använde tjock grillkorv går nog lika bra med frukostkorv. Röran i dom har jag gjort på några skedar cremé fraich, hackade rödbettor, hackad purjolök, bostongurka och skalat hackat äpple.


Sedan toppade jag med mozarella och in i ugnen på 200 grader, vet inte direkt hur länge jag hade dom inne, men det syns då dom e klar. Till det kokade jag potatis och grönsaker och till det serverade jag en sås gjord på 4% matlagningsgrädde, 1 halv grönsaksbuljong tärning och 2 matskedar senap (grovkornig)



SMAKLIG SPIS!



2 kommentarer:

  1. Ja det gör du rätt i, kanske gillar du det också, sedan är ju smaken som baken (delad) så man vet ju aldrig. Jag gillar enkel mat och gärna husmanskost med variation.

    SvaraRadera