torsdag 7 maj 2009

Stålmannen

Jag har en hund som visst tror han är stålmannen, varför kanske ni er frågar och då ska jag berätta hur det ligger till. Det regnar här idag och då brukar jag ta på min hund ett täcke, jag är inte det som gillar att klä ut min hund (det är han alldelens för stor för) och dessutom är täcket lite för litet och varmfodrat och det behöver inte min hund med hans enorma päls. Utan jag har täcket på han för att slippa känna den enorma unka hunblöts doften och få blöta fläckar i soffan, dessutom kan det ta timmar innan han torkar upp. Det är inte alltid kul att ha en ras med mycke päls. I alla fall hör till saken att som liten var det helt okej att ta på han detta täcke, det är först nu han börjat och protestera, vilket ser för jäkligt kul ut. För direkt jag tar fram täcket så vill han kuta sin väg, när jag tillslut fått på han den så praktiskt taget river han huset, han flyger runt precis som han har fått eld i baken eller som han tror att springer han tillräckligt fort så kanske täcket lossnar. Ser enormt kul ut, dessvärre så stannar det inte där utan när jag öppnar dörren ut så kastar han sig ut och jag följer efter som ett litet snöre, inte så skönt nu då mitt knä e paj. Hmmm undra om jag inte ska ta och sy han en röd mantel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar