måndag 4 maj 2009

Energi önskas

Hur ska andra orka med en själv, då man knappt själv gör det?
Energin nivån står på rött, och jag funderar på vad som kan fylla på mina batterier.
Har ett evigt ekkorhjul som går runt runt...
Överviktig och vill gå ner, men har ett matmissbruk i grunden som gör det svårt, nej jag spyr inte eller något så, jag älskar mat för mycket, jag gömmer den, jag hamstrar, jag har ätorgier och mitt upp i allt det här så har jag en tjurighet och en vilja, men då kommer nästa grej, jag har gymkort, japp jag vill röra på mig jag tycker till och med om det. Men pågrund av en knäoperation tar det mesta stopp nu och om man har låg ämnesomsättning ja då är det inget annat än hårdträning som gör att jag går ner, än om jag ändrar matintaget....Dessa problem har funnits sedan jag var i tonåren och jag har testat det mesta och kommit fram till att sunt förnuft och vanlig med nyttig mat i små portioner är nog bäst..för man måste ju hitta en livsstil man kan leva med.
För om jag inte älskar mig själv hur ska då någon annan kunna göra det???

Så ni där ute har ni något tips?

3 kommentarer:

  1. Prova Rosenrot - det fungerar på mig i alla fall! Kan köpas på hälsokostbutiker. Ett annat tips är att skaffa hund... då MÅSTE man ut och röra på sig...

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset om rosenrot, kanske vore något att testa.
    Du hund har jag redan sedan 3 år tillbaka, och visst är jag ute med honom flera gånger per dag, men då mitt knä inte mår bra efter operationen så blir det inga långa promenader.
    Det sitter alltså inte i viljan att komma ut, det sitter mer i att jag inte är så rörlig av mig.

    SvaraRadera
  3. Var inte för hård mot dig själv bara!! Du är värd att älska för att du är DU!!
    På tal om träning - styrketräning kan väl vara bra, även för knät?? Hoppas du kan komma igång med nånting i alla fall, eftersom viljan tydligen finns där! Och man mår ju verkligen så bra av att röra på sig!

    SvaraRadera