torsdag 22 oktober 2009

Sjukvård vad då?

fattar inte varför vi har sjukvård över huvud taget i Sverige, för att orka kämpa måste man ju fan vara frisk..
Ja jag vet det är hårda ord, men jag känner mig så jäkla trampad på...
Eftersom dom inte hjälpt mig eller jag blivit bättre i mitt knä här i Lidköping så fick jag tipset om en bra klinik i Göteborg, ringde dit idag till den enda ortopedläkaren där var det väntetid till i slutet av januari, sekreteraren berättade att om han nu skulle kunna ta emot mig och jag måste opererats, så har han inget avtal utan man måste betala ur egen ficka, lägsta avgiften för en vanlig inte så svår operation 17.000, vart sjutton skulle jag ta sådana summor...

Efter det beskedet som jag hade hoppats på som positivt, blev jag rätt nere, tänkte att jag ringer väl min vårdcentral igen, krigade ju med dom i över 1 år innan jag fick hjälp och fick vänta ännu längre på både magnetrönken( som fick göras till slut i gbg, väntade 3 månader på den) sedan fick jag vänta 4 månader innan jag fick komma till kirurgen och så väntan på operation...
Svaret jag fick av hon som satt i telefonen på vårdcentralen var att dom nog inte kan hjälpa mig, att det var kö hos läkaren, att jag måste träna......

Ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa höll på att få ett utbrott, ville bara säga åt henne att flyga och fara, fattar dom vad jag går igenom varje dag, skulle dom själv vilja uppleva samma sak...

Om någon har ett bra tips på en förstående bra doktor som är bra på knän eller bara bra, hör av er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar