lördag 24 oktober 2009

OPS!

Igår var jag inne i stan en sväng, dels så skrev jag in mig i arbetsförmedlingens "Jobb och utvecklings garanti program, och ni som inte vet, det blev inget med jobbet i Ånn.....
Så nu ska jag på informationsmöte där den 2 november.....
Efter det en fika med underbara Anna och sedan till hydro för att tanka, väl framme där klev jag ur bilen, gick fram till tanklocket för att få mig en STOR överraskning.Ahaaaaaaaaaaaa luckan till bensinlocket gick inte upp..WHAT?????
Då slog det mig, att det nog hade lite att göra med att mitt centrallås på bilen gått sönder för någon vecka sedan, inte hade jag tänkt så lång...ops....
Eftersom jag knappt hade någon bensin var jag tvungen att tanka, så jag pallrade mig in på macken och pratade med han bakom kassan som snällt följde mig ut till bilen...
Han sa att man kan gå igenom kofferten, då tar man lös inredningen på sidan, vi kollade in det men det var alldelens för avancerat. Så jag frågade han om han inte hade en skruvmejsel, sa att eftersom luckan gick att öppna någon centimeter så kanske man kunde komma i mellan med den och trycka in sprinten så den kunde komma ur hålet och få upp luckan...
Efter några försök så lyckades vi äntligen..fan vad gött, nu får jag komma ihåg att inte stänga luckan bara.. ha ha ha

3 kommentarer:

  1. Vad tråkigt för dig att det inte blev något med jobbet som du sökt! :(
    Håller tummarna för att du ska hitta nåt annat!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Åhhhhhhh jag hade verkligen hoppas för din skull att du skulle få det jobbet. Krammmmmm Marie

    SvaraRadera