fredag 16 oktober 2009

Mer äventyr


Torsdagen den 15 oktober 09.15 steg jag av tåget i lilla Ånn ett litet samhälle med ca: 70-80 invånare och ligger mitt i mellan Åre och Norska gränsen (3 mil åt vardera håll)
Ett vitt täcke låg kvar där på marken och hälsade mig välkommen då jag hoppade ner från tåget, jag fick vara lite uppmärksam så jag inte satte mig på rumpan.
Värdshuset var inte så svårt att hitta, dels för att Ånn är så litet, men också för att jag passerade stationshuset gick över E14 och där låg det....
Anna ägaren av stället, hälsade mig välkommen med kaffe och macka, något som min mage tackade glatt åt....Under dagen pratade vi av och till och jag hoppas dom fick ett bra intryck av mig...
Dagen flöt på bra, men blev enormt seg med mycket väntan och trött huvud och ögon som kändes som dom skulle poppa ut...
Det kändes bra och spännande, och kanske kan detta bli ett nytt kapitel i Marias liv, vem vet?
I slutet av nästa vecka ska hon ge mig besked och blir det positivt så blir nog en snabb flytt aktuell....
När jag skrev dessa rader i min lilla bok så satt jag på tåget från Ånn mot Östersund där jag sedan skulle byta till mitt natttåg mot Skövde...
Jag var enormt trött då jag äntrade tåget, men blev super glad då jag fick veta att jag skulle bli ensam i min kupé...
Skickade lite sms, drack kaffe, mumsade på en macka, läste en tidning..
Tror klockan var 22.30 då jag somnade och tur hade jag att jag vaknade inte förän 03.00, men då var det kört, tåget knakade, gungade och var allmänt störigt och otäckt och jag blev liggandes vaken, slumrade en halv timme på slutet......
Klockan 07.20 i morse satte jag mig sedan på bussen mot Lidköping, där mamma hämtade upp mig och vi stack till Donkan där jag köpte en snabb frukost...gött...
Har sovit flera timmar i min goa säng idag och jag ska bara se resultatet på Idol sedan ska jag nanna (sova)

2 kommentarer:

  1. Åååh! Jag håller tummarna för att du får det!!!!!! Hoppas hoppas!!!

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med föregående talare! :-)

    SvaraRadera