tisdag 6 oktober 2009

Identitet/giftemål

Jag satt och tänkte lite efter datt att jag skrev inlägget om att vara en egen individ...
Och har alltid tyckt, och det är ju som sagt min åsikt, den kan ju inte delas av alla...
Att om man nu är en själständig individ som träffar någon och blir kär och man sedan bestämmer att gifta sig, många tar ju mannens efternamn då, en del tar båda.....

Men varför ta bort hela sin identitet som faktiskt ett efternamn är, det visar ju kanske inte personligen vem jag är, men vart jag kommer ifrån, mitt ursprung....Om jag helt tar bort mitt namn och tar någon annans namn, vart e då jag?

Jag vet faktiskt inte om jag vill gifta mig, men det kanske är lätt att säga nu då jag är singel och inga barn har. Jag vet att många väljer giftemål för att det blir lättare om någon skulle gå bort och andra praktiska saker, och så är det ju med allt i livet, smaken är som baken...

Vad jag menar och vad som passar bäst för mig, är väl att jag skulle kunna ge ett sådant löfte mellan bara han och jag.....
Jag kan se mig i vit klänning (av det enklare slaget) stå där i en John Bauer liknande miljö och byta ringar....
Jag har faktiskt ändrat mina åsikter där, som litet tös och ända upp till jag var runt 30 så drömde jag om ett stort kyrkbröllop, men man växer och saker förändras.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar