tisdag 6 oktober 2009

Att använda sina sinnen

Jag är nog en stor njutnings människa......
På så sätt att jag kräver inte mycket, men jag använder alla mina sinnen då jag gör det.
Det känns som hela världen liksom öppnar sig, man ser den med andra ögon...
Man uppskattar det lilla och dom små sakerna....

Jag kan sitta på en sten vid havet och bara försvinna bort i mina egna tankar några timmar, för mig är det njutning och balsam för själen..
Färgerna, luktern, ljuden och varför inte smakerna...
Att se någon annan njuta är också njutning för mig, att ge och få uppskattning med en kram, några ord.....

Vi har blivit så insnöade på det här stora, att man ska uppmärksamma varandra med dyra gåvor, nästan så vi sätter oss på ruinens brant, i stället för att förstå att det bästa och mest värdefulla vi kan ge någon är vår egen tid.....

Varför inte stanna upp och omfamna livet, i stället för att springa på högvarv igenom det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar