torsdag 1 juli 2010

Att bara vara

Bilden är tagen på promenad hos mamma i midsommar

Idag blev det en "Att bara vara" dag, kände att jag behövde få en paus från jobb, måsten och andra saker som hägrar i mitt huvud.
Lite Maria tid alltså...
Har tagit långa promenader, suttit ute, sett på tv, gosat med hunden och tagit tag i lite saker som lämnats på hög.
Visst skulle jag ha behövt städat och en massa andra saker, men det får vänta känner jag.
Det hinner vi en annan dag, man behöver inte jämt vara duktig.
Klockan 16.00 börjar jag jobba och slutar 21.00 så det var helt okej att gå in och jobba det extra fast jag skulle vara helt ledig idag.
I morgon jobbar jag dag pass och sedan är jag ledig under helgen, sköt med tanken på det fina vädret som ska komma. Dessutom behöver jag och älsklingen lite kvalitets och ensamtid, funderar på om vi inte skulle ta och gå på restaurang till helgen.
Maria

3 kommentarer:

  1. Ja jag håller med dig, man behöver "bara vara"
    tid för att man ska orka med alla "måsten?"
    Kram ungen min

    SvaraRadera
  2. Ja, unna dig kvalitetstid med sambon! Helt klart det enda rätta, du som är så duktig jämt och ständigt. Nu kan du få lite välbehövlig vila.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Bra tänkt! Man behöver lite ensamtid ibland...
    Hoppas ni får en riktig toppenhelg!

    SvaraRadera