torsdag 8 juli 2010

Det e som det e

Denna bilden tog jag för något år sedan i min mammas trädgård

Gårdagen var rätt jobbig, för någon dag sedan började mina ögon irritera, sedan fick jag ont i halsen och svettas vid minsta ansträngning.

Tur jag har underbara arbetskompisar som skickade hem mig lite tidigare så jag kunde lägga mig och sova. Resten av dagen gjordes det inte mycket alls.
Har sovit som en kratta i natt tyvärr, ögonen irriterar fortfarande, men det är som sagt bara att bita ihop.
Klockan 12.00 ska jag till älsklingens föräldrar på en bit mat, sedan så börjar jag jobba 15.00 till 21.00
Fick hem en klänning igår som jag beställt för ett tag sedan, men jag vet inte om jag ska ha kvar den då den e rätt snäv (ja i alla fall det undre lagret)
Min kropp är en spillra av sitt forna jag, och jag trivs inte alls med mig själv just nu, samtidigt har jag ingen kraft att ta tag i det.
Detta kommer bli en tung dag känner jag, ska ta och fixa en CD som jag kan ha i bilen på jobbet, kanske hjälper den mig att finna kraft.
Idag är sista arbetsdagen för älsklingen, nu väntar semester för hans del.
Maria

2 kommentarer:

  1. Hoppas du mår bättre snart! Jäkla bacilusker! Känner igen det där med att inte orka ta tag i... Trivs inte heller i min nya "mammakropp" En massa extrakilon som dallrar, uscha! Hoppas du får en trevlig lunch med svärisarna! :) Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hoppas d blir bättre snart.
    Jag e sådan nu o mitt beror på pollenallergi, så jag vet va d e iaf.
    kram

    SvaraRadera