tisdag 13 juli 2010

Oj vad det har dundrat och smällt

Bilden är tagen i Marbogården
Åska och blixtrar är ingen favorit hos mig, det började redan på kvällen igår då jag jobbade, snabbt sprang jag mellan husen för att sätta mig i säkerhet i bilen. Regnet öste ner mellan varven.
När jag väl var hemma lugnade det ner sig, för att efter 24.00 börja på riktigt, med blixtrar och rejäla dunder knallar, så det blev inte mycket sömn för mig stundtals.
Svettades som aldrig förr och brevid mig hade jag en tungt sovande sambo som inte märkte av något. Bara jag och hunden som mådde dåligt av detta.
Låg och drog mig länge i sängen på morgonen, känner mig inte ett dugg ut vilad nu, svider i ögonen och kroppen reagerar med att svettas så fort man rör på sig.
Så jag blir väl sittandes här tills det är dax att åka till jobbet 16.00 börjar jag idag.
Skulle jobbat kväll i morgon med, men eftersom personal fattas, tar någon annan mitt kvälls pass och jag får gå in och jobba dag i stället....
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar