onsdag 6 januari 2010

Mörka tankar

http://i997.photobucket.com/albums/af92/urangel67/Angels/darkness.jpg

Känner mig just nu liten och förvirrad, dom där jobbiga mörka tankarna har kommit över mig ännu en gång.. Dom brukar komma som ett oönskat brev på posten då jag möter motgånger och livet blir jobbigt....
Hur mycket energi kan man förbruka innan den tar slut?
Och hur mycket av min mask tar jag på mig i möten med människor runt mig, vet någon vem Maria är, vet jag det??
Frågor som kräver eller behöver svar, sådana svar som jag inte har i nuläget...
Vissa demoner har jag brottats med en evighet och jag orkar och vill inte ta tag i dom, känns både enklare och skönare att bara lägga benen på ryggen och fly....
Min kropp känns tung, mitt sinne känns negativt........
Just nu är ingen bra period och ingen bra start på 2010, ja jag vet att livet blir det man gör det till, jag är en som förespråkar det....men nu e det stopp......
Bered er på en rätt stormig och sviktande bit på min blogg under en tid.....

Tack för att ni alla finns där för mig!

2 kommentarer:

  1. Jobbigt att må sådär i perioder, jag är ju lite sån själv. Ibland är allt bara skit, å man är less på tillvaron å känner sig fångad i nåt man inte vill vara i. Men man har ingen kraft eller möjlighet att ta sig därifrån. Blir nog lätt så när man inte har något jobb kanske? Man blir ju så utstött när man inte har ett jobb, även fast man vill å gör allt för få ett... Man får knappt några pengar, man känner sig "dålig" å lat, man hamnar liksom i en helt annan värld än de som har ett jobb att gå till. Så kanske är det inte så konstigt att man hamnar i svackor ibland!
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  2. Ja det e inge kul, men det e skönt det finns dom i ens närhet som förstår och som är sådan själv.....

    Så jobbigt med ständiga motgångar, varför kan jag inte få åka på en räkmacka någon gång?, varför ska jag alltid testas?
    Det blir ett ekkorrhjul som är svårt att komma ur, det ena avlöser det andra......
    Tack för dina ord vännen, saknar dig i min direkta närhet
    KRAM

    SvaraRadera