onsdag 27 januari 2010

Bambi på hal is

Tänkte på det här om dagen faktiskt, men uppdaterades i hjärnkontoret då jag nyss läste C svar på ett annat inlägg som jag gjort på hennes blogg nyligen.
Hur många känner sig inte som Bambi på hal is just nu?
Själv har jag varit irriterad i veckor på att Lidköpings kommun inte sköter sig då det gäller att ta hand om vägen som jag nu dagligen färdas på ( ja i alla fall delar av den) som tydligen inte är lika viktiga och prioriterade som övriga sträckor. Att vägen skulle sluta saltas togs som beslut, utan i stället skulle den sandas. Pågrund av väder förhållandena som varit har det bildats en tjock och hal isig hinna på vägen efter ni passerat Örslösa och är på väg mot Tun, från stan och till Örslösa har aldrig varit några problem. Många bilar och bussar passerar dagligen slingan från Lidköping ut till Tun och då ska man också prioritera hela vägen tycker jag och inte göra någon skillnad. Hur den ser ut nu efter snön som drevat och is hinnan som ligger under lär jag väl få reda på i morgon då jag ska ta mig in till stan. Kanske finner ni mig i ett dike, vem vet.

Så till nästa STORA problem, alla promenad stråk inne i Lidköping, skyldighet för ägare och butiker att sanda, varna, sätta upp skyltar och så vidare. Och som C skrev, alla äldre som kanske inte har lika bra balans och snabba fötter som vi yngre är ägare till....
Som alltid är det väl en kostnadsfråga, men hur mycket kostar inte alla stämningar som kan resultera i detta, samt alla sjukhusvistelser och sjukskrivningar??
Har ni tänkt på det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar