tisdag 5 januari 2010

Ny kropp tack

Japp om jag får beställa så vill jag ha en ny kropp och helst då utan att lägga ner blod, svett och tårar..för mig blir det ju mest tårar och blod då jag inte kan röra mig lika lätt nu med mina jäkla knäproblem.....Men visst det kunde ha varit värre..
Blev dock lite ledsen idag då jag pratade med min läkare och hon sa att övervikts mottagningen lagt ner och att min remiss var makulerad. Eftersom mitt BMI som e super högt, tydligen inte är så högt så får jag ingen fetmakirurgi (kapning av tarmen) fast jag läst att jag ska få det....Visst kanske jag inte hade vågat då det kan dyka upp komplikationer men jag hade i alla fall velat få chansen till en remiss......
Och ja jag kan byta kost och gå ner liiiite i vikt bara på det och inte röra mig (eftersom det gör ont)....men om detta ska ta flera år ja då har ju mina knän redan tagit så mycket stryk att jag kanske får ha kvar problemen trots ett lättare liv...
Allt går runt i ett ekorr hjul....jaa och jag skulle ju inte gnälla och det ber jag om ursäkt för...men jag blir bara så förbannad och ledsen att vissa inte förstår att detta är inte ett val jag gjort och att det vissa dagar är så jäkla jobbigt...
Men visst kan jag vara positiv också, kunde varit tjockare, kunde sitta i rullstol eller något annat..jag e fortfarande jag, oavsett vikt...
Nu blir det remiss till livsstils mottagningen i stället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar