måndag 18 januari 2010

Renovering


Ja nu ska jag inte renovera något hus eller så, än om det säkert skulle vara kul och en utmaning och sådana tackar jag ju inte nej till, tjurig som jag är.
Nä nu var det renovering av mitt inre jag tänkte på, det är väl inget direkt stort fel men det finns små saker som jag skulle vilja ändra på.
Ett är att tänka mer positivt, då jag blivit expert att gräva ner mig i mina mörka sidor som ibland visar sig.
Att ta mer lättsamt på saker och ting och inte förstora upp allt...
Många saker gör man av bara farten och av vana..
Men jag skulle gärna vilja bryta det mönstret för att bli mer harmonisk och mer kompis med mig själv..
Att faktiskt ÄLSKA mig själv för den jag är och sluta med att trycka ner mig själv och leta fel.....
Vad jag oftast har gjort är att när jag ska införa en förändring så gör jag den oftast för stor, men också att jag får för mig att göra fler förändringar i mitt liv på en gång, vilket kan gå bra en stund men oftast i slut ändan får fel effekt och gör att det känns för jobbigt och att jag ger upp..
Nä jag får nog tänka mig för och göra små förändringar, ge dom en chans så att det blir en vana och sedan gå på nästa utmaning..
Mmm jag e rätt klok faktiskt, ja i alla fall i mellan åt...
JUPP så får det bli, och har ni några andra tips så är dom välkomna!

Sedan är jag ju en tänkare av stora mått, som gärna analyserar saker och ting och försinner bort i tankar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar