måndag 18 januari 2010

Försvinner bort i tanken

Tankarna drar iväg med mig idag och får mig att längta till varmare dagar..
Förstå mig inte fel , vintern är min klara favorit, men efter en riktig vinter med tanke på vart jag bor nu så är jag faktiskt mättad...
Nu längtar jag efter tunnare kläder (gärna nya), smalare kropp, fester utomhus med vänner, grillafton, saltstänkta klippor, sand mellan tårna, gräs under mina fötter, en kraftigare färgpalett och känslan av att se allt som gått i ide treva sig upp genom marken och gro.
En fika på ett café (utomhus), glass, brun kropp, bad...

Om jag sluter mina ögon riktigt hårt så kan jag nästan höra ljuden, känna smakerna och framförallt känslan och glädjen.......
Mmmmm den tanken spar jag och tar fram vid annat tillfälle, nu åter till studierna...

Något jag INTE ser fram emot är alla dessa fästingar.......stackars mattes lilla Zingo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar