fredag 8 januari 2010

Tänk om


Detta kortet tog jag då jag var utanför Udevalla och hälsade på hos B.....
Himmelskt, underbart och magiskt tycker jag vyn är och precis så där skulle jag inte tacka nej till att bo, har ju aldrig varit någon storstads tjej utan trivs bäst på landet i närhet till natur. Ju äldre jag blir ju viktigare har det också känts...
Tanken är om jag fortsätter vara själv och bo här vilket man aldrig vet, men om vi trollar med den tanken nu. Så är målet då jag får mig ett jobb och en lön så jag ÄNTLIGEN kan flytta till eget är då att hyra ett litet hus och då även få chans att slå upp en hundgård till Zingo.....
Hus är givetvis en massa åtaganden, men också enligt mig frihet, en chans att göra av man vill med sitt boende, att kunna gå halnaken ut i sin egen trädgård eller hämta posten. Att ha grillfester på somrarna med vänner.....Anlägga rabatter och påta med blommorna, snickra, pyssla och bara vara....
Mmmmmm om jag sluter mina ögon så är jag nästan där, och så länge jag har det som jag har det är det där i den tanken och drömmen jag finner näring och ny energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar