torsdag 9 juli 2009

Tjockis

Ja jag är en tjockis, finns ju många ettiketter man kan sätta på sig själv och andra hjälper ofta till, fet, knubbig, mullig, kompackt och mer där till.
Själv försöker jag bara acceptera att så här ser jag ut för tillfället, jag försöker liksom sluta fred med mig själv, efter att ha krigat med min vikt sedan tonåren. Det tar ju så jäkla mycket energi som man i stället kan lägga på annat.
Visst vill jag gå ner en hel del, men jag känner att det kanske måste få komma av sig själv genom sunt förnuft och inte genom hets, eftersom jag blir så besviken alla gånger jag sedan går upp dom där jäkla kilona jag lyckats tappa...

Det alla säger stämmer ju, skönhet kommer från insidan och älskar man sig själv så syns det utåt och då kan andra lättare också älska en, så det faktum att jag inte gillat mig själv går nog hand i handske med att jag varit singel i 6 år, ja i alla fall har jag fått för mig det..
Och en sak är säkert att ni kommer aldrig att se mig i tält, jag är inerst inne endå stolt och skäms inte om jag visar en valk och har något tight på mig...
Det trista och ett blogg inlägg i sig är det här med mode för vi som är lite större, men den diskutionen tar jag en annan gång.
Så här nedan kommer en bild på hela goa Maria


2 kommentarer:

  1. Maria, du är jättesnygg!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för den värmande komplimangen =)

    SvaraRadera