fredag 10 juli 2009

Tankar

Mitt huvud känns som det snart ska explodera så sitter jag här med min kopp kaffe och låter fingrarna dansa över tangentbordet. I mina öron sitter lurarna från min MP3 och förser mig med ljuv musik som blir bomull i min själ.
Jag är rätt svag för texter och kan till en låt med innehåll känna tårarna strömma ned för mina kinder. Beror mycket på vilken sinnesstämning jag befinner mig i när det gäller mitt val av musik, men utan den vore jag halv. Mamma brukar säga att min musikaliska gen har jag fått av pappa, trevligt att veta att jag har något från han i mig, trots att vi fick alldelens för lite tid ihop.

Jag har en del saker som ger mig njutning, sinnesfrid och ny energi...

  • Att få sitta vid hav/sjö eller något vattendrag och bara vara.
  • Lyssna på musik och sjunga.
  • Laga mat och baka
  • Umgås med nära och kära
  • Vara för mig själv, jag kräver ganska mycket tid för mig själv
  • Skapa
  • Djur

Finns säkert fler saker, men dessa är dom som sticker ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar